יום ראשון, 4 במרץ 2012

פורים שמח

שלום לכל משפחתנו, ידידנו ומכרינו.
פורים בפתח, ואנחנו פה מרגישים בכל העוצמה את "אכתי עבדי אחשורוש אנן", יושבים לנו באחת מ-127 (או בעצם 50) המדינות, רואים את השלג בירושלים ובגוש, ומתגעגעים אליכם, לאווירת פורים שבארץ. לא שחסרים כאן קרנבלים ואירועים, אבל אין כמו  פורים ברשות הרבים הישראלית, חג שמורגש ברחוב ובסופר, תחפושות, משלוחי מנות, סיפור המגילה וכל כך הרבה חסד שמורגש בכל פינה ופנה, וכמובן: "יום טוב שני" של ירושלים - שושן פורים וכל המסביב.

עבר המון זמן מאז שהתראנו עם כולכם בארץ בחנוכה, ולצערנו לא התפננו לכתיבת בלוג ראוי לשמו. ננסה לסקור מלמעלה את החודשים האחרונים שעברו עלינו, שהיו ארוכים וקרים אבל עמוסים בעשייה, ולשתף אתכם בקצת מהחוויות שלנו  בתקופה האחרונה, כמובן עם תמונות וסרטונים שתוכלו לראות איך זה נראה במציאות. כמובן שכתמיד אנחנו שמחים לשמוע מכולכם- אל תהססו לכתוב מייל, לשלוח מכתב, או לנסות לתקשר איתנו בטלפון או בצ'אט-- ונשתדל כמיטב יכולתנו לענות ולהתייחס.

אז אמנם נפגשנו בחנוכה, אבל עוד לפני שהגענו לארץ... היו כמה אירועים ומסיבות חנוכה שהיו מוצלחות ביותר. אמנם לא סופגניות- אלא דונאטס, "נס גדול היה שם"... אבל היה מאוד נחמד עם המדריכים והחבר'ה. בדרך לארץ עברנו בלונדון, וכמובן: גולת הכותרת- החתונה של שירה! הסרטון האחרון בסדרה הזו כולל את מסיבת החנוכה הספונטנית שעשינו אצל גרנמה מיני (=סבתא של אשר, כמעט בת 101, עמו"ש) בנופי ירושלים- יחד עם משפת סיזל. ממש מרגש!

חנוכה
מסיבה למדריכים
 


לונדון



חתונה


משפחת קורן




החזרה לאמריקה אחרי חנוכה לא הייתה קלה, בלשון המעטה. ופתחה כמה שבועות של הסתגלות איטית לכל מה שאנחנו עושים כאן... אנחנו הרגשנו כאילו הכל מתחיל מההתחלה, וכולם כאן ציפו מאיתנו להיות לגמרי בענינים הן מבחינת היקף העשייה, האינטנסביות ובכלל. עברו עלינו כמה שבועות ארוכים של שגרה סזיפית...לא היה קל. לאט לאט נכנסנו לעניינים והתחלנו להתכוונן מחדש לאירועים הבאים עלינו, ובמרכזם- אירועי טו' בשבט, ושבתון מחוזי גדול שאירחנו אצלנו בקהילה.

טו' בשבט
לקראת טו' בשבט התגלגלה לפתחנו הזדמנות לחולל אירוע גדול לכל הקהילה בבית הכנסת, שהוא כמובן הזדמנות פז להביא מטובה של ארץ ישראל לקהילה כאן. יזמנו סדר טו בשבט גדול לכל הקהילה, גופים שונים חברו לאירגון וללוגיסטיקה, ובני עקיבא ניצחו על התכנים, והגיעו כ-150 אנשים נשים והרבה הרבה טף להפנינג שכלל יצירות, ארוחת ערב חגיגית, ומעין "סעודת אמן" עם דברי תורה בשבח הארץ. היה ממש מרגש ומשמעותי והמבוגרים ממש דמעו כששמנו ברקע של הסרטון של תמונות הארץ את "על הדבש ועל העוקץ". היה משמח וממלא, ולמחרת ערכנו תוכנית דומה אבל שונה לכל התיכון שאנחנו עובדים בו- עוד 110 תלמידים וכ-30 מורים.
בסרטון אפשר לראות את ההפנינג שהיה בבית הכנסת:




BAMA
מאירוע טו' בשבט עברנו במרץ לארגון שבתון מחוזי גדול (BAMA- Bnei Akiva Mid Atlantic) שהתקיים אצלנו בשבת פרשת משפטים. הרעיון היה לחזק את כל בני עקיבא של המחזו שלנו- כל סניף וסניף ואת כולם כמחוז, דרך קיומה של שבת מרוממת משותפת. גם כאן הרב, האדמניסטרציה של בית הכנסת, ופרנסי הקהילה פתחו עבורינו את השערים והשבתון התקיים ברוב עם (הדרת מלך אין בחו"ל)  בבית הכנסת המרכזי של הקהילה. הגיעו כ-70 חבר'ה מסילבר ספרינג (ליד וושינגטון), בולטימור, ניו יורק, ופילדלפיה רבתי כולה. בנוסף אליהם הגיעו בוגרי בני עקיבא שהם סטודנטים בניו יורק וחברו להנהגה החינוכית והרוחנית של השבתון. ברוך ה' השבתון הצליח מעל ומעבר לציפיות שלנו: אווירה רוחנית, לימוד תורה משותף, פעולות מדהימות, סעודה שלישית מרוממת, ולקינוח באולינג במוצ"ש... החברה', הקהילה, הבוגרים... כולם התעלו על עצמם והיה ממש מדהים- חולל הד בקהילה, וגם כאן הייתה התרגשות מיוחדת בקרב זקני הקהילה "לראות את החברה של בני עקיבא פורחים ככה"... אשרינו שזכינו (עכשיו נראה את כולם עולים לארץ)





כאמור, עכשיו פורים בפתח... ואנחנו רק "נספחים" לעשייה הגדולה שהקהילה פה מארגנת: "חגיגה" שזה סוג של הכתרה  \ הפקה \ מחזמר שהבנות של התיכון מכינות, ובנוסף קרנבל, פרוייקט חסד, טיש ועוד... בין לבין אנחנו כבר נמצאים באירגונים של יום השואה ויום העצמאות- אירועי אייר שבהם שוב ננסה לתת את הטון המיוחד, את קולה של ארץ ישראל.

ועוד כמה מילים על השגרה לפני סיום: ביום יום שנינו מורים במשרה מלאה. בשבועות האחרונים אשר קיבל כיתה חדשה והוא עמוס עד מעל לראש במאמצים ללמד בנות מתקשות בכיתות יא ויב' את מסכת בבא מציעא. מרים טוחנת שיעורים הן בכיתות ההוראה הפורמליות, והן בכל מיני שיעורי ערב, כאן בקהילה ובאוניברסיטה בפן (Penn). בנוסף חיי בני עקיבא ממשיכים להיות אינטנסיביים למכביר, ואנחנו נמצאים עכשיו בשלבי תכנון והכנת התשתיות להנהגת הנוער של שנה הבאה, גיוס כספים ועוד. מצב הרוח נע בין התבאסות מהעומס של השגרה לרגעים של כיף וסיפוק מהעשייה.
הילדים שלנו פורחים: טליה (בת חמש ב-כו' באדר) מדברת אנגלית שוטפת ולאט לאט מצליחה באנגלית להיות טליה שהכרנו בארץ: מנהלת את המשחקים, מדובבת את הדמויות, מציגה הצגות, יוזמת יצירות... פורחת. אלחי מדבר יותר ויותר אגלית מיום ליום בגן.. אבל מקפיד כאביו לדבר רק עברית בבית. הוא שר ומזמר את מאה שירים א ו-ב, שירי בני עקיבא,  the wheals on the bus ועוד ועוד והשיער שלו ממשיך לגדול במרץ. צפו לחלאקה לקראת יום ירושלים הקרב.
מזג האוויר פה פחות גשום אבל יותר קר משאצלכם, ובשבועות האחרונים בעוד אתם בארץ סופרים מאות מילימטרים של גשם וסנטימטרים של שלג... אצלנו היו כמה ימים אביביים ממש, והחורף כאן הוא כנראה מהקלים שנראו פה בעשור האחרון.

ומה מצפה לנו בשבועות הקרובים:
השבוע אירועי פורים, בשבוע הבא יש בת מצווה של אחת המשפחות הקרובות אלינו (מרים מכינה עם בת המצווה את דרשת הבת מצווה) ובשבת שאחר כך יש שוב שבתון גדול באוניברסיטת "פן" לחבריא ב' ולבוגרים שנמצאים שם... מתי שהוא ננקה לפסח ובע"ה בפסח אנחנו מתכננים נסיעה (רק 10 שעות באוטו) לטורונטו.

מאחלים לכולם לקיים את ימי הפורים האלה "הקרובים והרחוקים (=הרחוקים זה אנחנו)"


בשמחה, ובאהבה, מתוך "לך כנוס" אחדות נתינה וחסד
שלכם בגעגועים
אשר, מרים, טליה ואלחי


3 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. יואו! איך שאתם עושים לי חשק גם!!!!
    יומולדת שמייח לטליה!!!
    מתגעגעת!!
    רעות.

    השבמחק
  3. אני כל כך רוצה ללכת למועדונים לבת מצווה במונטראול, חג שמח!
    מקווה שאתם נהנים מדהימים שלי!! מתגעגעת!

    השבמחק